Trzeci rok z rzêdu Skandia zosta³a g³ównym sponsorem Tour de Pologne, najwa¿niejszego wy¶cigu kolarskiego w Polsce.
Ostatnie dwie edycje wy¶cigu by³y wielkim wydarzeniem pod wzglêdem organizacyjnym i medialnym. We wrze¶niu 2008 roku kolarstwo szosowe by³o najchêtniej ogl±dan± dyscyplin± sportow± wyprzedzaj±c pi³kê no¿n±, w zwi±zku z czym TdP zosta³ uznany za sportow± imprezê roku 2008 w Polsce.
Szosowy wy¶cig kolarski Tour de Pologne jest imprez± sportow± z 80-letni± tradycj±. Po raz pierwszy rozegrany zosta³ we wrze¶niu 1928 roku. Do roku 1992 Tour de Pologne by³ organizowany, jako wy¶cig amatorski. W roku 1993 Czes³aw Lang, srebrny medalista olimpijski z 1980 roku, przej±³ organizacjê imprezy i wkrótce sta³a siê ona wydarzeniem ¶wiatowego formatu. W sezonie 2005 Tour de Pologne znalaz³ siê w cyklu ProTour, jako jedyna tego typu impreza w krajach Europy ¦rodkowo-Wschodniej. Ostatnie dwie edycje wy¶cigu by³y wielkim wydarzeniem pod wzglêdem organizacyjnym i medialnym.
Tegoroczny, 66. Tour de Pologne odbêdzie siê w terminie 01.08-08.08.2009. Trasa wy¶cigu poprowadzona zostanie wschodni± czê¶ci± Polski. Pierwszy etap Tour de Pologne rozpocznie siê w Warszawie jazd± dru¿ynow± na czas. Drugi etap rozegrany zostanie 3 sierpnia. Trasa licz±ca 219 km prowadziæ bêdzie z Serocka do Bia³egostoku. Kolejne etapy przebiegaj± na trasach: Bielsk Podlaski - Lublin, Na³êczów - Rzeszów, Strzy¿ów-Krynica Zdrój, Kro¶cienko nad Dunajcem- Zakopane. Wy¶cig zakoñczy odcinek z Rabki Zdrój do Krakowa. W sumie kolarze bêd± mieli do pokonania 1158,1km.
¬ród³o: Komunikat prasowy Skandia
JT