Towarzystwa ubezpieczeniowe zaczynaj± oszczêdzaæ na reklamie. W trzech pierwszych miesi±cach bie¿±cego roku instytucje finansowe wyda³y 310 milionów z³otych.
Oznacza to spadek wydatków o 13 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubieg³ego roku. Dla porównania na pocz±tku 2008 roku ubezpieczyciele wydali 81 milionów z³otych, w pierwszym kwartale 2009 roku tylko 73 miliony z³otych. Najwiêcej na reklamy przeznaczy³a Axa Ubezpieczenia.
W dobie ¶wiatowego kryzysu naj³atwiej oszczêdzaæ na promocji. Niestety mo¿e to niekorzystnie odbiæ siê na kondycji towarzystw, poniewa¿ konkurencja na rynku ustawicznie ro¶nie. W segmencie sprzeda¿y Direct skuteczna reklama jest jedynym sposobem dotarcia do klienta. Przez ostatni rok wiele towarzystw postanowi³ uruchomiæ sieæ telefonicznej i internetowej sprzeda¿y polis.
Byæ mo¿e oznacza to, ¿e kampanie reklamowe zosta³y przesuniête na pó¼niejszy okres roku, kiedy wp³yw kryzysu na gospodarkê os³abnie, a Polacy znowu uwierz± w dobr± koniunkturê. Na razie wielu klientów woli zrezygnowaæ z zakupów. Dlatego te¿ ubezpieczyciele nie inwestuj± tak du¿o w promowanie swojej marki i produktów.
¬ród³a: Parkiet, Gazeta Ubezpieczeniowa
Jakub Tabisz