Spó³ka ATENA Us³ugi Informatyczne zaoferowa³a ubezpieczycielom swoje najnowsze rozwi±zanie - eKonto Ubezpieczeniowe.
G³ówn± jego korzy¶ci± jest usprawnienie wymiany informacji z klientami towarzystwa ubezpieczeniowego oraz poprawa jako¶ci obs³ugi zawartych polis. eKonto zmniejsza równie¿ koszty obs³ugi towarzystwa - m.in. poprzez mniejsz± liczbê telefonów na infoliniê. O unikatowo¶ci rozwi±zania stanowi jego elastyczno¶æ i g³êboka integracja z ró¿nymi systemami back-office.
Rozwi±zanie ATENY dedykowane jest dla konkretnego towarzystwa ubezpieczeñ lub kilku towarzystw w ramach jednej grupy kapita³owej. Towarzystwo mo¿e z czasem rozwijaæ platformê, rozbudowuj±c jej marketingowe elementy dedykowane np. programom lojalno¶ciowym. Dodatkowo na bazie eKonta mo¿na budowaæ internetowy 'self-service' w zupe³nie innych bran¿ach, gdzie mamy do czynienia z us³ugami masowymi dla klientów indywidualnych.
Klient ,,eKonta ubezpieczeniowego" zyskuje intuicyjny interfejs i bezpieczny dostêp do aktualizowanych na bie¿±co informacji o wszystkich posiadanych ubezpieczeniach, mo¿e modyfikowaæ dane kontaktowe, zg³osiæ sprzeda¿ ubezpieczonego samochodu albo pobraæ za¶wiadczenie o przebiegu ubezpieczenia.
Je¶li op³atê za ubezpieczenie woli roz³o¿yæ na raty, p³atno¶ci mo¿e dokonywaæ on-line, przelewem albo kart± - nawet za kilka ró¿nych polis podczas jednej operacji. Ju¿ po chwili widaæ potwierdzenie, a zyskuj± równie¿ agenci ubezpieczeniowi, bo sprawne ksiêgowanie p³atno¶ci internetowych wp³ywa na tempo wyp³aty prowizji. Za pomoc± jednego 'klikniêcia' klient mo¿e zainicjowaæ kontakt z agentem, np. zg³osiæ chêæ zakupu dodatkowego lub rozszerzenia posiadanego ubezpieczenia.
Najbardziej rozbudowana czê¶æ systemu wspiera kluczow± sferê obs³ugi klienta w ubezpieczeniach - likwidacjê szkód.
W module tym dostêpny jest zestaw formularzy zg³oszenia. Pod wzglêdem informatycznym ich rozbudowana logika pozwoli³a na uwzglêdnienie ró¿norodnych parametrów charakterystycznych dla ubezpieczeñ. Ka¿dorazowe logowanie siê klienta powoduje aktualizacjê prezentowanych w jego koncie informacji o stanie likwidacji szkody. Klient mo¿e ponadto drog± elektroniczn± przes³aæ niezbêdne dokumenty, np. skany kosztów leczenia, kosztorysów, o¶wiadczeñ. On-line dowiaduje siê te¿ o decyzji o wyp³acie odszkodowania. Je¿eli sobie tego ¿yczy, system wysy³a mu powiadomienia w wa¿nych sprawach sms-em. Eliminuj±c korespondencjê papierow±, wszystko przebiega szybciej i taniej - dla obu stron.
eKonto Ubezpieczeniowe zosta³o ju¿ wdro¿one w Ergo Hestii.
¬ród³o: Komunikat prasowy Atena
JT