X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Dla wygody swoich klientów Link4 wdra¿a BILIX

2009-02-05 14:04 czwartek
Szybki i prosty sposób regulowania rachunków oraz faktur to podstawowa zaleta nowej us³ugi BILIX wprowadzonej przez Link4. Ta niezwykle popularna na Zachodzie us³uga zarz±dzania p³atno¶ciami jest po³±czeniem przelewu jednorazowego z poleceniem zap³aty. Dodatkowo klient dostaje jeszcze e-fakturê.
Us³uga ruszy³a 2 lutego br. i ju¿ pierwszego dnia ubezpieczyciel zanotowa³ p³atno¶æ dokonan± za po¶rednictwem tego systemu. Link4 jest pierwszym ubezpieczycielem wprowadzaj±cym dla swoich klientów mo¿liwo¶æ skorzystania z BILIX. Wdro¿enie i dzia³anie BILIX jest proste – by zap³aciæ za fakturê wystarczy jedno klikniêcie po zalogowaniu siê do swojego konta internetowego. Wype³niona faktura bêdzie po prostu czeka³a w systemie bankowym na akceptacjê lub jej odrzucenie. Co wiêcej, klient nie musi wysy³aæ ¿adnych formularzy zg³oszeniowych do Link4 i sam decyduje o terminie zap³aty. W przeciwieñstwie do znanego „Polecenia zap³aty” w us³udze BILIX nie ma automatycznego pobierania pieniêdzy z konta w z góry oznaczonym dniu.
„Dystrybucja elektronicznych rachunków i faktur do klientów pozwoli nam na zoptymalizowanie procesu zarz±dzania i monitorowania p³atno¶ci. Dodatkowo mo¿liwo¶æ realizacji b³yskawicznego przelewu za ubezpieczenie wp³ynie tak¿e na przy¶pieszenie zawierania umów. Dziêki BILIX, klienci Link4 nie musz± ju¿ rêcznie wype³niaæ kolejnych przelewów czy wypisywaæ danych odbiorcy. To system automatycznie pobierze dane odbiorcy, w tym przypadku Link4. Zadaniem klienta bêdzie jedynie zatwierdzenie p³atno¶ci” - mówi Agata Wi¶niewska, PR Manager Link4.
Us³uga oparta jest na popularnym na ¶wiecie systemie EBPP (Electronic Bill Presentment and Payment - Elektroniczna Prezentacja i P³acenie Rachunków). Wraz z rachunkami i fakturami mog± byæ te¿ dostarczane klientom inne materia³y, które do tej pory by³y wysy³ane tradycyjn± poczt±, np. faktury, informacje o ofercie itp.
„BILIX jest kolejnym narzêdziem, które realizuje nasz± strategiê ¶wiadczenia nowoczesnych us³ug najwy¿szej jako¶ci. Jeste¶my pionierem nie tylko modelu sprzeda¿y direct. Chcemy te¿ umacniaæ nasz± pozycjê lidera innowacji i efektywno¶ci obs³ugi klienta. BILIX jest us³ug± doskonale wpisuj±c± siê w te za³o¿enia. Gwarantuje wygodê, bezpieczeñstwo i ³atwo¶æ zarz±dzania p³atno¶ciami” – dodaje Agata Wi¶niewska.
Us³uga uruchomiona zosta³a przez Krajow± Izbê Rozliczeniow±. Link4 jest pierwszym ubezpieczycielem wprowadzaj±cym dla swoich klientów mo¿liwo¶æ skorzystania z BILIX.
Opis dzia³ania
1. Dostawca, w tym przypadku Link4, zamiast wysy³aæ do klienta kopertê zawieraj±c± rachunek lub fakturê i pozosta³e materia³y drukowane, dostarcza do KIR S.A. dokumenty w formie elektronicznej.
2. KIR S.A., jako operator BILIXA, udostêpnia dane bankowi.
3. Bank prezentuje klientowi otrzymane z systemu BILIX dane za po¶rednictwem systemu bankowo¶ci internetowej.
4. Klient zapoznaje siê z prezentowanymi danymi i akceptuje (lub nie) p³atno¶æ.
5. Bank informuje KIR S.A. o statusie przetwarzania danego dokumentu, w tym o fakcie zaakceptowania b±d¼ odmowie wykonania p³atno¶ci.
6. KIR S.A. otrzymane informacje z banków przekazuje Link4 w ustalonej formie.
7. Przep³yw ¶rodków z tytu³u op³aconych rachunków i faktur z banku klienta do banku dostawcy us³ug realizowany jest standardowo (poprzez system ELIXIR® lub jako przelew wewnêtrzny).
Podobne us³ugi s± ju¿ ¶wiadczone przez banki w Europie Zachodniej. Duñska izba rozliczeniowa PBS (Payment Business Service Holding), która jest w³asno¶ci± duñskich banków, w tym banku centralnego, po¶redniczy w przekazywaniu oko³o 90% rachunków elektronicznych (w ramach oferowanej us³ugi e|invoice). Drugim przyk³adem jest OneVu – wspólne przedsiêwziêcie uruchomione przez brytyjsk± izbê rozliczeniow± Voca wspólnie z firm± IT CheckFree Corporation. OneVu wspó³pracuje m.in. z takimi bankami jak: Lloyds TSB, The Royal Bank of Scotland, NatWest i udostêpnia swoj± us³ugê zarówno klientom detalicznym, jak i ma³ym ¶rednim przedsiêbiorstwom. OneVu pe³ni rolê integratora rachunków dla kilkunastu wierzycieli.

Wiêcej na: www.kir.com.pl
Dodatkowych informacji udziela:
Agata Wi¶niewska
PR Manager
Link4 TU SA
tel. kom. 0 668 444 430
tel. (22) 444 42 57
e-mail: agata.wisniewska@link4.pl

Link4 TU SA,   Warszawa, 5 lutego 2009 r.