X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Pierwszy teleassistance we Francji

2009-01-09 10:02 pi±tek
Mondial Assistance i Orange jako pierwsi we Francji wprowadzaj± teleassistance. Pomoc na telefon jest dostêpna dla seniorów 24 godziny na dobê.

Zdrowie jest dla francuskiego spo³eczeñstwa najwiêkszym problemem. Do 2035 roku bêdzie we Francji ponad 20 milionów ludzi w podesz³ym wieku. Obecnie jest ich prawie 13 milionów. W¶ród nich s± ponad dwa miliony osób potrzebuj±cych opieki. Liczba ta bêdzie wzrastaæ.

Teleassistance, wdro¿one dziêki wspó³pracy Mondial Assistance i Orange, jest uzupe³nieniem publicznego systemu opieki medycznej. Gwarantuje 24-godzinny dostêp do szerokiego wachlarza us³ug pomocowych i obs³ugowych. W jego ramach francuscy seniorzy mog± korzystaæ z pomocy w codziennych obowi±zkach (utrzymanie domu, prace ogrodowe, drobne naprawy, dostarczanie zakupów), pomocy osobom potrzebuj±cym opieki (pomoc osobom starszym i niepe³nosprawnym, pomoc w zakresie transportu i podró¿owania itp.), us³ug rodzinnych (opieka nad dzieæmi, korepetycje itp.) oraz us³ug naprawczych (pogotowie hydrauliczne, elektryczne itp.). Dostêp do serwisów mo¿na aktywowaæ w salonach Orange na terenie ca³ej Francji oraz pod bezp³atnym numerem telefonu. Nie trzeba wykupywaæ abonamentu. Miesiêczna op³ata w wysoko¶ci 10 EUR upowa¿nia do nieograniczonej liczby kontaktów z Centrum Operacyjnym Mondial Assistance.

Wystarczy wcisn±æ pomarañczowy przycisk znajduj±cy siê w bocznej czê¶ci wybranych telefonów i przytrzymaæ go przez 3 sekundy, aby uzyskaæ po³±czenie. Specjalnie przeszkolony konsultant Centrum Operacyjnego, znajduj±cy siê po drugiej stronie linii telefonicznej, ustali potrzeby i zorganizuje pomoc. W nag³ej sytuacji skontaktuje siê tak¿e ze s³u¿bami ratunkowymi.
System opiera siê na sieci sprawdzonych us³ugodawców – placówek medycznych, firm holowniczych i sprz±taj±cych, opiekunek, itd. - którzy podejmuj± interwencjê i nios± pomoc po telefonie z Centrum Operacyjnego Mondial Assistance.
- Liczba i jako¶æ us³ugodawców maj± kluczowe znaczenie, gdy¿ przes±dzaj± o szybko¶ci i skuteczno¶ci pomocy. Mondial Assistance we Francji wspó³pracuje z 7.000 podwykonawców, których wybrano na podstawie do¶wiadczenia i profesjonalizmu. Swoje kompetencje potwierdzaj± ka¿dego dnia, nios±c pomoc klientom Mondial Assistance. – mówi Jowita Firlej-Bobkiewicz, Business Development Manager dla rynku Telecom z  polskiego oddzia³u Mondial Assistance.

Na ca³ym ¶wiecie odsetek seniorów w spo³eczeñstwie wzrasta. Prognozy ONZ przewiduj±, ¿e do roku 2050 w krajach rozwiniêtych udzia³ osób powy¿ej 60. roku ¿ycia wzro¶nie do 33% z obecnych 22,2%, a ¶rednia wieku wyd³u¿y siê z 38,6 roku do 45,5 roku. Teleassistance stanowi dla nich szansê na normalne funkcjonowanie w spo³eczeñstwie. – Dzi¶ niemal ka¿dy ma dostêp do telefonu. Tylko w Polsce, wed³ug danych GUS, w pierwszym kwartale 2008 r. by³y niemal 42 mln aktywnych kart SIM. Dlatego rynek teleassistance, czyli pomocy przez telefon, ma olbrzymi potencja³. – wyja¶nia Jowita Firlej-Bobkiewicz.

¬ród³o: Gazeta Ubezpieczeniowa

JT