X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

ABI ostrzega przed oszustwami klientów

2009-01-08 10:28 czwartek
Stowarzyszenie Ubezpieczycieli Brytyjskich (ABI) ostrzega, ¿e „ludzie coraz czê¶ciej ryzykuj± swoj± ochron± ubezpieczeniow±, poniewa¿ oszukuj±, aby uzyskaæ lepsze warunki”.

ABI, do którego nale¿y wiêkszo¶æ brytyjskich ubezpieczycieli maj±tkowych przyznaje, ¿e zrzeszone w nim firmy odkrywaj± coraz wiêcej przypadków ¶wiadomych oszustw ze strony klientów, którzy k³ami± lub zatajaj± istotne informacje, aby kupiæ ubezpieczenie taniej. Do najczêstszych oszustw nale¿±: dopisywanie przez rodziców syna lub córki do swojej polisy ubezpieczeniowej jako okazjonalnego u¿ytkownika pojazdu, podczas gdy faktycznie dziecko jest g³ównym u¿ytkownikiem; zatajanie kar za wykroczenia drogowe (od przekraczania prêdko¶ci po jazdê po pijanemu); „zapominanie” swojej historii szkodowo¶ci (o uprzednich wyp³atach odszkodowañ) m.in. o zrealizowanej wyp³acie ¶wiadczeñ z tytu³u wypadków drogowych czy kradzie¿y; zani¿anie deklarowanego spo¿ycia nikotyny i alkoholu przy ubieganiu siê o ubezpieczenie na ¿ycie czy zdrowotne.

– Jedynie uczciwo¶æ pop³aca. Oszukiwanie po to, aby mniej zap³aciæ za ubezpieczenie, zagra¿a jako¶ci otrzymanej ochrony, poci±gaj±c za sob± potencjalnie katastrofalne skutki – ostrzega Nick Starling z ABI.

¬ród³o: www.insurancejournal.com

JT