Od pocz±tku roku osoby, które kupi³y polisê na samochód, mieszkanie czy dom, mog± w Ergo Hestii za³o¿yæ tzw. e-konto ubezpieczeniowe – informuje „Gazeta Prawna”. Opcja ta umo¿liwia im obs³ugê swoich polis przez Internet w zakresie regulacji p³atno¶ci (o których przypomina SMS), zg³oszenia szkody i monitoringu stanu jej likwidacji.
Gazeta pisze, ¿e w najbli¿szym czasie towarzystwo wzbogaci us³ugi on-line o nowy element: zakup polis komunikacyjnych. „GP” zwraca uwagê, ¿e do tej pory sopocki ubezpieczyciel oferowa³ mo¿liwo¶æ zakupu przez internet ubezpieczeñ ciesz±cych siê mniejsz± popularno¶ci±, jak np. NNW.
Co ciekawe, Ergo Hestia, podobnie jak PZU SA, nie planuje szerokiej promocji dla tego kana³u dystrybucji. Oferta jest adresowana do klientów przekonanych do modelu direct jako takiego, i chc±cych kupiæ w ten w³a¶nie sposób polisê w nadmorskim towarzystwie.
„Gazeta Prawna” przypomina, ¿e Grupa Ergo w Polsce prowadzi ju¿ sprzeda¿ w systemie direct za po¶rednictwem MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeñ. Oferta jest adresowana do mieszkañców mniejszych miast jedynie poprzez z promocyjne filmy w kanale telezakupów.
„GP” odnotowuje, ¿e Ergo Hestia jest ju¿ 12 towarzystwem na polskim rynku z ofert± w kanale sprzeda¿y bezpo¶redniej. Ubezpieczyciele, którzy swoj± dystrybucjê opieraj± wy³±cznie na kanale direct, np. AXA, CU Direct, Liberty Direct czy Link4, mocno go promuj±. Z kolei dla dysponuj±cych sieci± sprzeda¿y agencyjnej PZU SA, Generali, Uniqa czy w³a¶nie Ergo Hestii przychody z tej formy sprzeda¿y nie maj± mieæ na razie istotnego znaczenia.
Gazeta zaznacza, ¿e w³adze dzia³aj±cych w Polsce klasycznych towarzystw ze wzglêdu na dynamiczny rozwój kana³u direct uzna³y swoj± obecno¶æ w tym segmencie za konieczn±. Wed³ug danych najwiêkszych operatorów na tym rynku ju¿ po dziewiêciu miesi±cach ubieg³ego roku warto¶æ tego rynku wynosi³a 380-390 mln z³, wobec 347 mln z³ w 2007 roku. Na podstawie osi±gniêtej w pierwszych dziewiêciu miesi±cach dynamiki „GP” szacuje ca³oroczny przypis sk³adki ubezpieczycieli direct na przynajmniej 520 mln z³, co da³oby warto¶ciowo nieco wiêkszy wzrost rynku ni¿ osi±gniêty w 2007 roku. Wynik ten mo¿e siê nawet poprawiæ, je¿eli sukcesem zakoñczy³y siê kampanie CU Direct przeprowadzane w ostatnim kwartale i miesiêczna wspó³praca Liberty Direct z ING Bankiem. Wed³ug wyliczeñ gazety, taka skala dzia³alno¶ci da³aby 2,6 proc. udzia³u w rynku ogó³em i 4,3 proc. w rynku ubezpieczeñ komunikacyjnych.
„Gazeta Prawna” zastrzega, ¿e prognozowanie wyników roku bie¿±cego w kanale sprzeda¿y bezpo¶redniej jest trudnym zadaniem. Powód? Nie wiadomo, jakie rezultaty w tym segmencie osi±gnie grudniowy debiutant – PZU SA, oraz w³a¶nie Ergo Hestia. Wyniki pierwszego towarzystwa bêd± szczególnie istotne, poniewa¿ sprzedaje on polisy przez telefon i internet, a Ergo Hestia tylko w tym drugim kanale, który - na razie - nie jest jeszcze popularny. Gazeta przypomina, ¿e w 2007 roku Polacy kupili on-line polisy za oko³o 23 mln z³.
Innym wa¿nym elementem, maj±cym istotny wp³yw na wzrost rynku, bêd± efekty wspó³pracy Liberty Direct z ING Bankiem (rozpoczêtej równie¿ w grudniu) czy Commercial Union z BZ WBK.
¬ród³o: Gazeta Prawna
JT