Aon Corporation og³osi³ wyniki badania ankietowego przeprowadzonego w¶ród mened¿erów ryzyka 25 wiod±cych amerykañskich przedsiêbiorstw handlowych, podczas sympozjum po¶wiêconego ryzykom specyficznym dla handlu detalicznego.
Analizowane by³y praktyki s³u¿±ce z³agodzeniu ryzyk zwi±zanych z dzia³alno¶ci± przedsiêbiorstwa, ³añcuchem dostaw, ryzyk informatycznych, ¶rodowiskowych, odpowiedzialno¶ci± kadry kierowniczej, polityk± zatrudnienia czy przerwaniem dzia³alno¶ci. Niemal 1/3 badanych stwierdzi³a, ¿e w ci±gu roku w ich przedsiêbiorstwach wymienia siê 76–100% personelu sklepowego.
Taka fluktuacja, wraz z rosn±cymi zagro¿eniami zewnêtrznymi i zmianami przepisów dotycz±cych bezpieczeñstwa danych, sk³ania wielu handlowców do skupienia siê na zarz±dzaniu ryzykiem informatycznym, choæ 59% badanych nie posiada ubezpieczenia odpowiedzialno¶ci zwi±zanej z przestêpczo¶ci± komputerow±. Podczas gdy programy ochrony ¶rodowiska i odpowiedzialno¶ci korporacyjnej s± popularne w handlu detalicznym, zaledwie 36% badanych opowiada siê za wykupieniem ubezpieczenia odpowiedzialno¶ci za szkody w ¶rodowisku.
– Wielu handlowców stosuje rozs±dne praktyki ³agodzenia ryzyk, wykraczaj±ce daleko poza tradycyjne programy ubezpieczeniowe – powiedzia³ Len Churnetski z Aon, zajmuj±cy siê bran¿± handlu detalicznego.
– W sezonie ¶wi±tecznym, kiedy handlowcy realizuj± wiêkszo¶æ swojego obrotu, mened¿erowie ryzyka maj± do czynienia z coraz bardziej z³o¿onym portfelem podwy¿szonych ryzyk. Brak strategii w kluczowych obszarach ryzyk w handlu detalicznym mo¿e mieæ bezpo¶redni wp³yw na dochody.
W sezonie ¶wi±tecznym importerzy nara¿eni s± na ryzyko przerwania ³añcucha dostaw, a co za tym idzie, ryzyko przerwania dzia³alno¶ci. 50% badanych polega na programach ubezpieczoniowych dostawców, natomiast 60% posiada w³asn± ochronê ubezpieczeniow± na wypadek przerwania dzia³alno¶ci. 62% badanych stwierdzi³o, ¿e ich firmy posiadaj± specjalne zespo³y zarz±dzania ryzykiem przedsiêbiorstwa.
¬ród³o: biz.yahoo.com
JT