American International Group podjê³a decyzjê o rezygnacji z nazwy AIG przy sprzeda¿y ubezpieczeñ komunikacyjnych. Innym krokiem jest redukcja zatrudnienia o 6,6 proc. Decyzje te maj± zaowocowaæ wy¿sz± cen± przy sprzeda¿y tej czê¶ci grupy.
Markê aigdirect.com zast±pi stara nazwa tej kalifornijskiej firmy - 21 st Century Insurance. Jeremy Bowler, dyrektor w J.D. Power and Associates, która zajmuje siê rynkiem ubezpieczeniowym, w wypowiedzi dla agencji Bloomberg powiedzia³, ¿e AIG prawdopodobnie zanalizowa³o zalety i koszty tego pomys³u, i dosz³o do wniosku, ¿e firma jest wiêcej warta pod nazw± 21st Century ni¿ pod nazw± AIG Direct. Zdaniem Bowlera po tylu z³ych informacjach o AIG klienci mog± decydowaæ siê na wybór raczej innych firm.
Tony DeSantis, szef samochodowego biznesu w AIG, w li¶cie wys³anym do pracowników 17 listopada napisa³, ¿e zmiana nazwy w ubezpieczeniach komunikacyjnych „sprawi, ¿e nasz biznes bêdzie bardziej atrakcyjny dla potencjalnego kupca”.
AIG sprzedaje swój biznes ubezpieczeñ komunikacyjnych, ubezpieczenia na ¿ycie w USA i dzia³alno¶æ leasingow±. Jest to konieczne do sp³acenia rz±dowej po¿yczki, dziêki której uniknê³o bankructwa.
Od stycznia rusz± nowe reklamy, w których AIG po¿egna siê z w³asn± nazw± w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Wed³ug szacunków analityków za tê czê¶æ biznesu AIG mo¿e dostaæ 2 mld dolarów. W ubieg³ym roku AIG mia³o ósme miejsce na rynku ubezpieczeñ komunikacyjnych w USA.
¬ród³o: Gazeta Prawna
JT