X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

STBU wybierze ubezpieczyciela

2008-11-20 10:49 czwartek
W wiêkszo¶ci urzêdów polskie prawo zamówieñ publicznych nakazuje przeprowadziæ wybór ubezpieczyciela w formie przetargu publicznego.

Powoduje to szereg obowi±zków po stronie miasta. St±d urzêdy administracji publicznej coraz czê¶ciej zlecaj± te kwestie zewnêtrznemu doradcy. Celem jest wdro¿enie zintegrowanego systemu zarz±dzania ryzykiem dla gmin i jednostek podleg³ych. Takie rozwi±zanie pozwala na optymalizacjê kosztów i zakresu ochrony, usprawnia administrowanie polisami, a tak¿e zapewnia skuteczniejsz± likwidacjê szkód.

Pierwszym krokiem brokera bêdzie uzyskanie jak najwiêkszej ilo¶ci ofert z rynku ubezpieczeniowego w celu wykreowania konkurencji. W ci±gu dalszych dzia³añ przejmie on opracowanie za³o¿eñ ubezpieczeniowych dokumentacji przetargowej (SIWZ), przygotowanie formularzy ofertowych, czy og³oszenia do Biuletynu Zamówieñ Publicznych. Od tego momentu doradca ¶ci¶le wspó³pracuje z miastem w formie bieg³ego. Gwarantuje to kontrolê nad przestrzeganiem procedur i dba³o¶æ o interes urzêdu w ca³ym toku postêpowania.

- Jednoczesne objêcie warunkami przetargowymi interesów wszystkich jednostek organizacyjnych i spó³ek zale¿nych pozwoli na uzyskanie efektu synergii – potencja³ maj±tkowy wiêkszej ilo¶ci podmiotów wp³ywa na ich silniejsz± pozycjê i atrakcyjno¶æ dla ubezpieczycieli. Uzyskane efekty bêd± wiêc zdecydowanie lepsze w porównaniu z sytuacj±, gdy ka¿dy z tych podmiotów dzia³a³by oddzielnie - mówi Adam Lewandowski, cz³onek zarz±du STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi.

¬ród³o: Gazeta Ubezpieczeniowa

JT