X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Ergo Hestia atakuje Internet

2008-10-28 10:40 wtorek
Ju¿ w grudniu sopocki ubezpieczyciel mo¿e rozpocz±æ sprzeda¿ w systemie direct.

Przygotowania do uruchomienia sprzeda¿y polis w systemie direct (przez internet) s± na ostatniej prostej. - Od dawna zapowiadamy uruchomienie sprzeda¿y w systemie direct. Trwaj± testy. Nie mogê podaæ terminu startu - mówi Wojciech Wê¿yk, rzecznik prasowy grupy.

Ergo Hestia to drugi pod wzglêdem zbieranej sk³adki gracz na rynku polis komunikacyjnych. Z du¿ych tylko Allianz zdecydowa³ siê wej¶æ w ten kana³ sprzeda¿y. Wiele nie osi±gn±³. W tym segmencie rz±dz± towarzystwa wyspecjalizowane w direct. Tradycyjne maj± powa¿ny próg do pokonania - agentów.

- Funkcjonowanie agentów i direct obok siebie to jak trzymanie nogi w gor±cej wodzie, a g³owy w lodówce. Niby ¶rednio jest ciep³o, ale jest spory dyskomfort. Je¶li Ergo Hestia pójdzie ¶ladem Generali, którego direct jest praktycznie niewidoczny, nie bêdzie to mia³o wp³ywu na wynik. Mo¿e uda siê dotrzeæ do jakiej¶ grupy klientów, ale w±skiej. Je¶li postawi na mocny marketing, mo¿e wiele zyskaæ, ale konflikt z agentami jest nieunikniony. Tradycyjni gracze uruchamiaj±cy direct chc± po prostu trzymaæ rêkê na pulsie na wypadek, gdyby nagle klienci masowo zwrócili siê wtym kierunku -mówi Marcin Broda, ekspert Ogma, firmy monitoruj±cej rynek.

Direct to niejedyna nowo¶æ, nad któr± pracuje Ergo Hestia. Wprowadzi te¿ elektroniczne konto. Klienci bêd± widzieli na nim swoje polisy i terminy p³atno¶ci, bêd± mogli zg³aszaæ szkody i sprawdzaæ stan likwidacji. Ubezpieczyciel wi±¿e z tym produktem spore nadzieje, bo nikt nic podobnego nie wprowadzi³. Eksperci jednak nie podzielaj± entuzjazmu Ergo Hestii. Ich zdaniem ma³o kto bêdzie korzysta³ z takich rozwi±zañ. Klienci oczekuj± po direct g³ównie prostoty oferty i ³atwego modelu sprzeda¿y.

¬ród³o: Puls Biznesu

JT