X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Po³o¿enie akcentu na obowi±zki informacyjne banków i ubezpieczycieli

2008-10-06 10:54 poniedzia³ek
Na posiedzeniu w dniu 2 pa¼dziernika br. KNF podjê³a uchwa³y w sprawie zasad reklamowania us³ug bankowych i us³ug ubezpieczeniowych.

Uchwa³y te stanowi± kontynuacjê dzia³añ zmierzaj±cych do podniesienia poziomu bezpieczeñstwa uczestników rynku finansowego, poprzez zapewnienie im dostêpu do rzetelnych informacji reklamowych. Celem KNF jest po³o¿enie akcentu na obowi±zki informacyjne banków i ubezpieczycieli. W ocenie Komisji w przekazie reklamowym banku lub zak³adu ubezpieczeñ powinny siê znale¼æ w szczególno¶ci informacje o kosztach, op³atach, wy³±czeniach  i innych ograniczeniach wynikaj±cych z oferowanej us³ugi. Konieczne jest te¿ wskazanie w reklamach zakresu informacji, których analiza przez nieprofesjonalnych uczestników rynku pozwoli³aby na ¶wiadome podejmowanie decyzji. Zdaniem KNF reklama nie powinna byæ samodzieln± przes³ank± decyzji, a jedynie wskazaniem innych ¼róde³, z którymi nale¿y siê zapoznaæ przed jej podjêciem.

¬ród³o: PIU
JT