X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.
Poleæ znajomemu| Forum
drukuj skomentuj artyku� forum pole� artyku� znajomemu A A A

Czas na e-ubezpieczenia!

2009-05-26 10:27 wtorek

W najbli¿szej przysz³o¶ci zakupem ubezpieczenia przez internet zainteresowanych jest oko³o 20% internautów w wieku co najmniej 25 lat, którzy w ci±gu pó³ roku nastêpuj±cego po badaniu zamierzaj± nabyæ jakie¶ ubezpieczenie. Nadal jednak mocno trzymaj± siê tradycyjne metody sprzeda¿y – kupnem polisy u doradcy ubezpieczeniowego lub bezpo¶rednio w siedzibie ubezpieczyciela zainteresowanych jest 47% badanych.

Prawie co piaty u¿ytkownik sieci w wieku 25 lat i wiêcej (18 proc.) zamierza w ci±gu pó³ roku nastêpuj±cego po badaniu zakupiæ jakie¶ ubezpieczenie. Najwiêkszy odsetek badanych planuj±cych kupno jakiej¶ polisy zamierza nabyæ ubezpieczenie komunikacyjne/samochodowe (55 proc.) lub ubezpieczenie mieszkaniowe (29 proc.).

Wiêkszo¶æ (53 proc.) internautów w wieku co najmniej 25 lat nim wybierze firmê, w której wykupi polisê, poszukuje informacji o ubezpieczycielach w sieci. Drugim ¼ród³em informacji s± znajomi oraz rodzina (41 proc.).

Najwiêksza popularno¶ci± w¶ród internautów w wieku co najmniej 25 lat planuj±cych nabyæ jak±¶ polisê ciesz± siê tradycyjne metody zakupu ubezpieczeñ - bezpo¶rednio u doradcy ubezpieczeniowego lub w siedzibie ubezpieczyciela. ¦rednio co pi±ta badana osoba planuj±ca kupiæ jakie¶ ubezpieczenie, rozwa¿a nabycie go w sieci.

 „Z badañ Gemius wynika, ¿e warto wzi±æ pod uwagê potrzeby klientów i  zainwestowaæ w kana³ sprzeda¿y ubezpieczeñ przez internet. Warto dowiedzieæ siê tak¿e, dlaczego internauci rozwa¿aj± nabycie polisy przez internet oraz poznaæ obawy potencjalnych klientów zwi±zane z tym sposobem zakupu.”, powiedzia³ Artur Michalak, ekspert bran¿y finansowej w Gemius SA.

Najwiêkszy odsetek internautów w wieku 25 lat i wiêcej rozwa¿aj±cych kupno ubezpieczenia w sieci bierze pod uwagê ten sposób zakupu ze wzglêdu na oszczêdno¶æ czasu (48 proc.), mo¿liwo¶æ za³atwienia formalno¶ci bez konieczno¶ci wychodzenia z domu (41 proc.), wygodê i spokój – ³atwiej przeanalizowaæ pewne rzeczy w domu (38 proc.) oraz ni¿sze op³aty za ubezpieczenie (37proc.).


PZU NADAL NIEKWESTIONOWANYM LIDEREM POLSKIEGO RYNKU UBEZPIECZEÑ

W pytaniu o to, jak± firmê ubezpieczeniowa znasz, a¿ 82% badanych wskaza³o na PZU. Na kolejnych pozycjach, je¶li chodzi o rozpoznawalno¶æ, znalaz³y siê Commercial Union (74 proc.), Warta (74 proc.) oraz Allianz (73 proc.). Najwiêkszy odsetek badanych, planuj±cych nabyæ jakie¶ ubezpieczenie, rozwa¿a jego zakup w PZU. W przypadku ubezpieczeñ NNW (poza samochodowymi) oraz ubezpieczeñ podró¿nych / turystycznych podobny odsetek badanych bierze pod uwagê kupno ubezpieczenia w PZU, Allianz lub Warcie, choæ tak¿e w przypadku tych ubezpieczeñ PZU zachowuje pozycjê lidera.

Wykres 1. Znajomo¶æ firm oferuj±cych ubezpieczenia (top 10)
Które z poni¿szych firm oferuj±cych ubezpieczenia znasz przynajmniej ze s³yszenia?”
N=5590 – wszyscy badani. Odsetki na wykresie nie sumuj± siê do 100%, poniewa¿ badani mogli wskazaæ wiêcej ni¿ jedn± odpowied¼.
¬ród³o: gemiusReport „Plany ubezpieczeniowe internautów”, marzec – kwiecieñ 2009


Kontakt prasowy

Zofia Bugajna
zofia.bugajna@gemius.pl
Tel. (22) 874 41 00, 728 480 882


Informacja o badaniach:

gemiusReport „Finanse i plany finansowe internautów” - badanie zrealizowano za pomoc± ankiet emitowanych na witrynach internetowych korzystaj±cych z bezp³atnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Ankiety emitowane by³y losowo w okresie od 20 marca do 8 kwietnia 2009 roku. W ramach badania zebrano 7 595 kwestionariuszy wype³nionych
w ca³o¶ci przez interenautów w wieku co najmniej 18 lat. Aby dane by³y reprezentatywne dla ca³ej populacji internautów, odpowiedzi analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej, skonstruowanej na podstawie badania omnibusowego. Przedstawiana pod wykresami liczba respondentów (N), bêd±c± podstaw± procentowania, dotyczy danych niewa¿onych.

gemiusReport „Plany ubezpieczeniowe internautów” – badanie zosta³o zrealizowane za pomoc± ankiet emitowanych na witrynach internetowych korzystaj±cych z bezp³atnej wersji systemu stat24 lub bezp³atnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Ankiety emitowane by³y losowo w okresie od 27 marca do 15 kwietnia 2009 roku. Analiz± objêto odpowiedzi 5 590 internautów w wieku co najmniej 25 lat, którzy wype³nili kwestionariusz do koñca. W grupie tej 1 033 respondentów deklarowa³o, ¿e w ci±gu „najbli¿szego pó³ roku” planuje kupno jakiego¶ ubezpieczenia. Aby dane by³y reprezentatywne dla ogó³u internautów odpowiedzi badanych analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej, skonstruowanej na podstawie badania omnibusowego. Przedstawiana pod wykresami liczba respondentów (N), bêd±c± podstaw± procentowania, dotyczy danych niewa¿onych.

Informacja o Gemius SA:

Gemius SA - firma badawcza, lider i prekursor w dziedzinie badañ internetu w Europie ¦rodkowo-Wschodniej. Na rynku polskim istnieje od 1999 roku, oferuj±c profesjonalne rozwi±zania badawcze, us³ugi analityczne i doradcze dla wszystkich podmiotów tego rynku. Firma oferuje kompleksowe badania dotycz±ce m.in. zachowania internautów na witrynach (gemiusTraffic), ich profilu spo³eczno-demograficznego (gemiusProfile), czy te¿ skuteczno¶ci prowadzonych w internecie kampanii reklamowych (gemiusEffect).
We wspó³pracy ze spó³k± Polskie Badania Internetu, Gemius prowadzi ca³o¶ciowe badanie ogl±dalno¶ci witryn i aplikacji internetowych - Megapanel PBI/Gemius.

GEMIUS SA,  22/05/2009

« powr�t do dzia�u: Wiadomo¶ci
« zapisz si� na Newsletter
Nasze serwisy:
www.ubezpieczeniaonline.pl Ubezpieczenia przez Internet. Kup online ubezpieczenie samochodu, na ¿ycie, zdrowotne, nieruchomo¶ci, na wakacje, na narty, NNW, dla przedsiêbiorców, inwestycyjne, ochrona prawna.
www.ubezpieczeniazyciowe.pl Wszystko o ubezpieczeniach na ¿ycie. Zamów ubezpieczenie na ¿ycie, Korzy¶ci z ubezpieczenia na ¿ycie, Ceny ubezpieczeñ na ¿ycie, Czym jest ubezpieczenie na ¿ycie? Oblicz sk³adk± ubezpieczenia na ¿ycie.
www.rankingubezpieczennazycie.pl Ranking Ubezpieczeñ Ochronnych - zabezpiecz Twoje ¿ycie i zdrowie. Ranking Ubezpieczeñ Oszczêdno¶ciowych - oszczêdzaj na emeryturê. Na co zwróciæ uwagê wybieraj±c polisê na ¿ycie?
www.ubezpieczeniemieszkania.pl Zamów ubezpieczenie nieruchomo¶ci u 5 agentów lub kup ubezpieczenie mieszkania online. Wype³nij formularz, oblicz sk³adkê i kup polisê. Polisa na e-maila!
www.ubezpieczenienanarty.pl Ubezpieczenia na narty i snowboard. Poradniki narciarskie. Oblicz sk³adkê ubezpieczenia na narty i snowboard. Kup ubezpieczenie narciarskie online.
www.ubezpieczenienarciarskie.pl Porównaj ubezpieczenia narciarskie online i dopasuj najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie. Ubezpieczenia na narty dajê Ci komfort spokojnych i bezpiecznych woja¿y po stokach narciarskich.
www.ubezpieczenieturystyczne.com.pl Porównaj ubezpieczenia podró¿y online, dopasuj najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie i kup polisê turystyczn± online. Ubezpieczenia na wakacje - podró¿ne, ubezpieczenie na wyjazd.
www.polisaturystyczna.pl Porównaj ubezpieczenia turystyczne online, wybierz najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie i kup polisê turystyczn± online. Ubezpieczenia na wakacje - dla Ciebie i Twojej rodziny.
finanse.rankomat.pl Porównaj produkty bankowe i sprawd¼ ranking kredytów gotówkowych oraz ranking kredytów hipotecznych. Najlepsze produkty bankowe w internecie.