Nag³e zachorowanie, przebita opona, zepsuta pralka albo roz³adowany akumulator - ka¿dy taki problem rozwi±¿e assistance. Za us³ug± t± kryje siê szereg osób, które czasami staj± na g³owie, by jak najszybciej i najsprawniej rozwi±zaæ problem klienta.
Wystarczy jeden telefon do Centrum Alarmowego i opis sytuacji. Tam Koordynatorzy Pomocy przeszukuj± bazê podwykonawców i zlecaj± wybranemu partnerowi realizacjê us³ugi. Liczy siê czas, optymalizacja kosztów i pewno¶æ, ¿e us³uga ta zrealizowana bêdzie na najwy¿szym poziomie.
-
Nasza sieæ podwykonawców obejmuje kilka tysiêcy podmiotów, które ¶wiadcz± pomoc na terenie ca³ego kraju: 44% z nich stanowi± pomoce drogowe, 16% to wypo¿yczalnie samochodów, 20% z ca³ej sieci podwykonawców to specjali¶ci oferuj±cy swoje us³ugi w ramach home assistance, 21% stanowi± s³u¿by medyczne, zarówno lekarze indywidualni jak i placówki medyczne, takie jak przychodnie, szpitale i kliniki – mówi Pawe³ M³ynarczyk, Manager ds. Rozwoju Sieci w Europ Assistance Polska.
Sieæ us³ugodawców jest stale rozwijana. Powodem tego jest rosn±ca liczba pakietów assistance dostêpnych na rynku. Us³ugi assistance dodawane do produktów bankowych czy ubezpieczeniowych wp³ywaj± na atrakcyjno¶æ tych produktów. Ponadto, ro¶nie te¿ ¶wiadomo¶æ assistance w¶ród klientów koñcowych, co potwierdza zesz³oroczne badanie ¶wiadomo¶ci assistance. Badanie to potwierdzi³o równie¿ fakt, i¿ coraz czê¶ciej assistance kojarzone jest nie tylko z pomoc± drogow±, ale i us³ugami medycznymi udzielanymi w kraju i za granic±, a tak¿e us³ugami specjalistycznymi w domu.
Us³ugi pomocy specjalisty takiego jak hydraulik, ¶lusarz czy elektryk sta³y siê w ostatnim czasie bardzo popularne. Home assistance, w ramach którego oferowana jest taka pomoc, dodawany jest g³ównie do ubezpieczeñ maj±tkowych, kredytów hipotecznych, kart kredytowych lub kont bankowych. Sieæ specjalistów w tym sektorze zatem stale siê rozwija. Wzros³a ona o 15% w stosunku do ubieg³ego roku. W 2009 roku i na pocz±tku 2010 roku 40% zleceñ home assistance dotyczy³o napraw sprzêtu RTV i AGD. A¿ 33% zleceñ wymaga³o interwencji hydraulika, a 7% dotyczy³o k³opotów z elektryk±.
Podobnie dynamicznie, ze wzglêdu na du¿± liczbê wykonywanych us³ug w ramach assistance medycznego, rozwija siê baza us³ugodawców medycznych (16% w skali roku). Tego rodzaju us³ugi natomiast charakteryzuje pewna sezonowo¶æ. Sezon wyjazdów zimowych lub wakacyjnych jest okresem najbardziej obfitym pod wzglêdem liczby zg³oszeñ. Sporty zimowe nale¿± bowiem do grupy aktywno¶ci gro¿±cych kontuzjami i wypadkami, dlatego w sezonie zimowym najwiêcej jest spraw dotycz±cych transportu do placówki medycznej, interwencji lekarza lub organizacji procesu rehabilitacji. Okres jesienny za¶, charakteryzuje siê najwiêksz± liczb± spraw dotycz±cych domowych wizyt lekarskich Wynika to ze wzrostu liczby przeziêbieñ, panuj±cych wirusów grypy i innych typowo jesiennych dolegliwo¶ci. Przyk³adowo, a¿ 27% wszystkich wizyt domowych zleconych w 2009 roku przypad³o na listopad ubieg³ego roku. By³ to rekordowy miesi±c pod wzglêdem liczby spraw medycznych.
Nadal najbardziej jednak popularn± us³ug± jest assistance samochodowe. Wed³ug wspomnianego badania ¶wiadomo¶ci assistance z tego rodzaju us³ug skorzysta³o a¿ 72% ankietowanych. Wiêkszo¶æ klientów otrzymuje assistance komunikacyjne wraz z ubezpieczeniem samochodu lub dokupuje je w ramach oferowanego pakietu ubezpieczeniowego. Assistance samochodowy jest produktem cenionym i znanym wiêkszo¶ci klientom. Dziêki temu produktowi w sytuacji kolizji, wypadku lub awarii mo¿na liczyæ na holowanie samochodu, naprawê na miejscu lub transport do warsztatu. Czêsto klientom przys³uguje samochód zastêpczy na czas naprawy. W sytuacji u¿ycia nieprawid³owego paliwa lub jego braku, specjali¶ci zorganizuj± i pokryj± koszty niezbêdnej pomocy, aby kierowca móg³ kontynuowaæ podró¿. W niektórych pakietach dostêpna jest równie¿ organizacja i pokrycie kosztów kierowcy zastêpczego, zakwaterowania dla kierowcy i jego towarzyszy podró¿y na czas naprawy pojazdu lub transport ich do miejsca zamieszkania. Popularno¶æ assistance samochodowego potwierdza równie¿ procentowy udzia³ tych spraw (90%) w ogólnej liczbie zleceñ. Najwiêcej z nich obs³ugiwali¶my w okresie od grudnia 2009 do lutego 2010, w czasie najwiêkszego ataku zimy i mrozu. Wiêkszo¶æ spraw dotyczy³a unieruchomienia samochodu na skutek zamarzniêcia p³ynów lub roz³adowania akumulatora. Inne, dotyczy³y kolizji i holowania pojazdu.
Sieæ us³ugodawców pracuj±cych na rzecz firm assistance i oferuj±cych bezpo¶redni± pomoc jej klientom to rozbudowany zespó³ fachowców, który stale poddawany jest ocenie. Jako¶æ ¶wiadczonych us³ug musi byæ bowiem na najwy¿szym poziomie. Nie ka¿dy warsztat, lekarz czy hydraulik mo¿e znale¼æ siê w gronie firm wspó³pracuj±cych z firm± assistance.
-
Ka¿dy z dostawców, chc±cy rozpocz±æ tak± wspó³pracê z Europ Assistance Polska ma obowi±zek wype³niæ formularz zg³oszeniowy. Ju¿ na tym etapie badane s± jego kompetencje i do¶wiadczenie. Ponadto, firma bada sprzêt, z którym pracuje dany us³ugodawca. Zespó³ ds. Rozwoju Sieci dodatkowo przeprowadza wywiady z lokalnymi dostawcami w celu zweryfikowania kompetencji danego kandydata. Ka¿de zlecenie obs³u¿one przez danego podwykonawcê zostaje poddane ocenie jako¶ci przez klienta oraz Zespó³ ds. Jako¶ci - dodaje Pawe³ M³ynarczyk, Manager ds. Rozwoju Sieci w Europ Assistance Polska.
Dziêki takim ocenom, mo¿liwy jest dobór jak najlepszych firm do obs³ugi klientów.
Kontakt:
Joanna Be³za
Head of PR & Marketing
tel. 0-22 205 50 04
E-mail: Joanna.Belza@europ-assistance.pl
Ma³gorzata Morañska
PR & Marketing Specialist
tel. 0-22 205 50 15
E-mail: Malgorzata.Moranska@europ-assistance.pl
Informacja prasowa Europ Assistance z dnia 24.03.2010 r.