Grupa Aegon zg³osi³a do sto³ecznego urzêdu pracy wstêpn± zapowied¼ zmiany warunków pracy dla stu osób, która mo¿e siê wi±zaæ z utrat± przez nie zatrudnienia. Wi±¿e siê to z uruchomieniem przez firmê centrum operacyjnego w Chorzowie. Zajmie siê ono m.in. obs³ug± infolinii i telesprzeda¿y dla funduszu emerytalnego i ubezpieczeñ ¿yciowych. W zwi±zku z tym czê¶æ pracowników z warszawskich biur firmy -jak twierdzi firma kilkudziesiêciu - dosta³o ofertê przenosin do nowej centrali.
- Docelowo w Chorzowie dla grupy Aegon pracowaæ bêdzie ok. trzystu osób, czyli zamierzamy tam zatrudniæ nawet dwustu nowych pracowników - mówi Hubert Kostrzyñski, rzecznik grupy Aegon. - Spó³ki Grupy Aegon w Polsce osi±gnê³y ju¿ tak wysoki poziom rozwoju, ¿e uzasadnione sta³o siê przeprowadzenie restrukturyzacji - informuje, cytowany w komunikacie prasowym, Micha³ Biedzki, szef Grupy Aegon w Polsce.
- Otwarcie centrum operacyjnego w Chorzowie ma na celu poprawê efektywno¶ci funkcjonowania Grupy w Polsce i przygotowanie jej do nowych projektów. Przyczyni siê te¿ do obni¿enia kosztów dzia³alno¶ci i zwiêkszenia rentowno¶ci spó³ek w Polsce - informuje
Biedzki.
Centrum na razie nie ma planów przejêcia obs³ugi tak¿e zagranicznych spó³ek Aegona, bêd±cego jedn± z najwiêkszych miêdzynarodowych firm ubezpieczeniowych, zatrudniaj±c± 32 tys. osób. W ostatnich latach w Polsce otworzono przynajmniej kilkana¶cie du¿ych centrów obs³ugi klienta o miêdzynarodowej skali dzia³ania. By³y to m.in. o¶rodek us³ug outsourcingowych Accenture w Warszawie, centrum finansowo-ksiêgowe koncernu Shell w Krakowie, outsourcingu IT firmy Capgemini w Katowicach, finansowo-ksiêgowe ca³ej grupy France Telecom w Lublinie i o¶rodek telefonicznej obs³ugi klienta amerykañskiej firmy American Communication Network we Wroc³awiu. Szczególnie w czasie spowolnienia gospodarki jak obecnie, które ³±czy siê ze wzrostem bezrobocia, rz±d wi±¿e z rozwojem takich o¶rodków du¿e nadzieje i obiecuje nowym inwestorom wsparcie finansowe.
¬ród³o: Parkiet
JT