Po piêtnastu latach wspó³pracy Banku Zachodniego WBK z grup± Commercial Union, obaj partnerzy uruchomili dwie ubezpieczeniowe spó³ki joint venture – maj±tkow± i ¿yciow±. To pierwsze tego typu przedsiêwziêcie w obszarze bancassurace na rynku polskim.
BZWBK-CU Towarzystwa Ubezpieczeñ powo³ane zosta³y do obs³ugi 1,4 miliona klientów BZWBK, którym nowe podmioty zaoferuj± specjalnie przygotowane ubezpieczenia na ¿ycie i maj±tkowe. Dziêki spó³kom joint-venture wykorzystane zostan± dotychczasowe do¶wiadczenia i najlepsze praktyki obu partnerów.
Uruchomienie BZWBK-CU pozwoli na lepsze dopasowanie produktów do potrzeb klienta banku, harmonizacjê rozwi±zañ IT, ujednolicenie procedur obs³ugowych, pe³ne wykorzystanie know-how obu akcjonariuszy, a w konsekwencji obni¿enie kosztów dzia³alno¶ci bancassurance – komentuje Jacek Koronkiewicz, prezes zarz±du BZWBK-CU Towarzystw Ubezpieczeñ.
W tym przedsiêwziêciu Commercial Union wykorzystuje do¶wiadczenia macierzystej Grupy Aviva, która w Europie stworzy³a wiele podobnych spó³ek z najwiêkszymi bankami, awansuj±c do pierwszej ligi bancassurance – dodaje Adam Uszpolewicz prezes grupy Commercial Union Polska.
Produkty ubezpieczeniowe s± naturalnym dope³nieniem oferty Banku. BZWBK-CU bêd± kompleksowo zajmowa³y siê dotychczasowymi produktami ubezpieczeniowymi oferowanymi przez BZWBK, ale wprowadz± te¿ nowe produkty. Ju¿ obecnie spó³ki ¶wiadcz± ochronê ubezpieczeniow± do kart p³atniczych BZWBK. Ubezpieczenia do tych kart by³y dotychczas dostarczane przez ró¿nych ubezpieczyli. W pa¼dzierniku w ofercie znajdzie siê produkt strukturyzowany – Polisa Inwestycyjna. W planach na najbli¿sze miesi±ce jest tak¿e wdro¿enie produktów ubezpieczeniowych towarzysz±cych kredytom gotówkowym i hipotecznym. Równolegle trwaj± prace nad nowatorskimi produktami ubezpieczeniowymi, ubezpieczeniowo-inwestycyjnymi oraz nad ofert± produktów typowo ochronnych.
Jednym z najistotniejszych celów biznesowych Banku Zachodniego WBK jest zapewnienie d³ugoterminowych dochodów z linii banacassurance, których dynamika wzrostu bêdzie przewy¿szaæ dynamikê z klasycznych produktów bankowych. BZWBK ma ambicjê bycia liderem rynku bancassurnce, a przychody prowizyjne w tej linii do 2011 roku powinny osi±gn±æ pu³ap 10% wszystkich przychodów pozaodsetkowych BZWBK – t³umaczy Mateusz Morawiecki, prezes zarz±du Banku Zachodniego WBK.
Utworzenie towarzystw BZWBK-CU jest odpowiedzi± na dynamiczny rozwój bancassurance w Polsce. Udzia³ kana³u bankowego w sprzeda¿y produktów ubezpieczeniowych systematycznie ro¶nie – w 2007 roku udzia³ tej formy sprzeda¿y produktów ubezpieczeniowych siêgn±³ 24%, a wed³ug szacunków BZWBK-CU do roku 2013 banki powinny osi±gn±æ co najmniej 45-procentowy udzia³ w sprzeda¿y ubezpieczeñ.
¬ród³o: Commercial Union
JT