Rok 2008 przyniós³ specjalizuj±cej siê w dostarczaniu us³ug IT dla ubezpieczycieli sopockiej firmie ATENA Us³ugi Informatyczne i Finansowe sp. z o.o. najwy¿szy w jej historii przychód: ponad 60 mln z³. Oznacza to, ¿e wp³ywy finansowe ATENY w ci±gu ostatnich trzech lat uleg³y podwojeniu.
- Cele ATENY zak³adaj± dostawê elastycznych rozwi±zañ IT, konsulting procesów biznesowych oraz otwarcie na nowe segmenty rynku, przede wszystkim oferty dla rynku ubezpieczeñ zdrowotnych – mówi Piotr Podle¶ny, prezes ATENY. - W kreacji nowych rozwi±zañ informatycznych i standardów dla ubezpieczeñ wspomagaæ nas bêdzie do¶wiadczony na rynku miêdzynarodowym partner z Niemiec, firma MSG. W biznesie chcemy osi±gn±æ pozycjê najwiêkszego kompleksowego dostawcy us³ug IT dla ubezpieczeñ – deklaruje.
Wraz ze wzrostem dochodów zwiêkszy³o siê zatrudnienie w spó³ce. W ci±gu trzech lat wzros³o ono z niespe³na 200 do ponad 320 osób. A to jeszcze nie koniec. Dziêki ju¿ zakontraktowanym zamówieniom i planom poszerzenia oferty produktowej maj± przynie¶æ w 2009 roku wzrost zatrudnienia o ok. 15%.. ATENA dokona³a równie¿ podsumowania swoich najwa¿niejszych dokonañ w ubieg³ym roku. Firma zaliczy³a do nich m.in.
• Podpisanie umowy o bezpo¶rednim partnerstwie ze spó³k± MSG AG, czo³owym dostawc± kompleksowych rozwi±zaniach IT dla sektora finansowo-ubezpieczeniowego w Niemczech. Jest to pierwsza umowa obu spó³ek, której celem jest osi±gniêcie pozycji najwiêkszego kompleksowego dostawcy us³ug IT dla ubezpieczeñ. Zakres umowy obejmuje wspó³pracê nad stworzeniem nowego portfela us³ug i wspólnej oferty dla du¿ych, z³o¿onych projektów na rodzimych rynkach oraz w regionie Europy ¦rodkowo-Wschodniej. Niemiecki partner ma oddzia³y na ca³ym ¶wiecie i dzia³a równie¿ w bran¿y motoryzacyjnej i us³ug medycznych.
• Uruchomienie sprzeda¿y swoich produktów i us³ug poprzez leasing.
• Autorski produkt DEMETER jako system IT wspieraj±cy sprzeda¿ ubezpieczeñ indywidualnych poprzez sieæ bankow±
• Wdro¿enie rozwi±zania OLIMP zapewniaj±cego szybsze tempo i precyzjê rozliczania prowizji ubezpieczeniowych dla sieci sprzeda¿y Aegon TUn¯.
• Wdro¿enie systemu informatycznego KALLISTO do usprawnienia procesu oceny okresowej pracowników Allianz.
• Stworzenie portalu informacyjnego dla miasta Sopot z funkcjonalno¶ci± e-Gminy.
• Stworzenie systemu DEMETER, aplikacji opracowanej z my¶l± o zarz±dzaniu sprzeda¿y w multiagencji ubezpieczeniowej.
• Wdro¿enie systemu CRM Corpo do ubezpieczeñ korporacyjnych w Ergo Hestia. Zapewnia on wsparcie procesów kluczowych zwi±zanych z pozyskaniem klienta oraz przygotowaniem i negocjacjami ofert ubezpieczeniowych, zawierania umów ubezpieczeñ oraz ich kontynuacji z klientami korporacyjnymi.
• Uzupe³nienie ubezpieczeniowej hurtowni danych URANOS i platformy integracyjnej JAZON Grup± SKOK przez zintegrowany system informatyczny PARTENON. Rozwi±zanie zapewnia kompleksowe przetwarzanie informacji techniczno-ubezpieczeniowej na wszystkich poziomach obiegu dokumentacji przy obs³udze umów ubezpieczeniowych.
Pozycja spó³ki ma swoje odzwierciedlenie w ró¿nego rodzaju zestawieniach. W ubieg³ym roku ATENA zajê³a drugie miejsce w rankingu Teleinfo 500 w kategorii „najwiêkszych dostawców rozwi±zañ informatycznych dla ubezpieczeñ i funduszy emerytalnych". Specjalno¶ci± ATENY s± kompleksowe rozwi±zania IT dla sektora ubezpieczeniowo-finansowego, w tym towarzystw ubezpieczeñ, po¶redników ubezpieczeniowych, banków i instytucji publicznych. Zakres jej us³ug i produktów stworzonych pod k±tem specyfiki tej bran¿y wraz z doradztwem biznesowym jest najszerszy w kraju. G³ówni klienci to: Grupa Ergo Hestia, Grupa Commercial Union, Gerling, MetLife, AEGON, Allianz, SKOK oraz TAS na Ukrainie.
¬ród³o: Gazeta Ubezpieczeniowa
JT