Rok 2008 przyniósł specjalizującej się w dostarczaniu usług IT dla ubezpieczycieli sopockiej firmie ATENA Usługi Informatyczne i Finansowe sp. z o.o. najwyższy w jej historii przychód: ponad 60 mln zł. Oznacza to, że wpływy finansowe ATENY w ciągu ostatnich trzech lat uległy podwojeniu.
- Cele ATENY zakładają dostawę elastycznych rozwiązań IT, konsulting procesów biznesowych oraz otwarcie na nowe segmenty rynku, przede wszystkim oferty dla rynku ubezpieczeń zdrowotnych – mówi Piotr Podleśny, prezes ATENY. - W kreacji nowych rozwiązań informatycznych i standardów dla ubezpieczeń wspomagać nas będzie doświadczony na rynku międzynarodowym partner z Niemiec, firma MSG. W biznesie chcemy osiągnąć pozycję największego kompleksowego dostawcy usług IT dla ubezpieczeń – deklaruje.
Wraz ze wzrostem dochodów zwiększyło się zatrudnienie w spółce. W ciągu trzech lat wzrosło ono z niespełna 200 do ponad 320 osób. A to jeszcze nie koniec. Dzięki już zakontraktowanym zamówieniom i planom poszerzenia oferty produktowej mają przynieść w 2009 roku wzrost zatrudnienia o ok. 15%.. ATENA dokonała również podsumowania swoich najważniejszych dokonań w ubiegłym roku. Firma zaliczyła do nich m.in.
• Podpisanie umowy o bezpośrednim partnerstwie ze spółką MSG AG, czołowym dostawcą kompleksowych rozwiązaniach IT dla sektora finansowo-ubezpieczeniowego w Niemczech. Jest to pierwsza umowa obu spółek, której celem jest osiągnięcie pozycji największego kompleksowego dostawcy usług IT dla ubezpieczeń. Zakres umowy obejmuje współpracę nad stworzeniem nowego portfela usług i wspólnej oferty dla dużych, złożonych projektów na rodzimych rynkach oraz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Niemiecki partner ma oddziały na całym świecie i działa również w branży motoryzacyjnej i usług medycznych.
• Uruchomienie sprzedaży swoich produktów i usług poprzez leasing.
• Autorski produkt DEMETER jako system IT wspierający sprzedaż ubezpieczeń indywidualnych poprzez sieć bankową
• Wdrożenie rozwiązania OLIMP zapewniającego szybsze tempo i precyzję rozliczania prowizji ubezpieczeniowych dla sieci sprzedaży Aegon TUnŻ.
• Wdrożenie systemu informatycznego KALLISTO do usprawnienia procesu oceny okresowej pracowników Allianz.
• Stworzenie portalu informacyjnego dla miasta Sopot z funkcjonalnością e-Gminy.
• Stworzenie systemu DEMETER, aplikacji opracowanej z myślą o zarządzaniu sprzedaży w multiagencji ubezpieczeniowej.
• Wdrożenie systemu CRM Corpo do ubezpieczeń korporacyjnych w Ergo Hestia. Zapewnia on wsparcie procesów kluczowych związanych z pozyskaniem klienta oraz przygotowaniem i negocjacjami ofert ubezpieczeniowych, zawierania umów ubezpieczeń oraz ich kontynuacji z klientami korporacyjnymi.
• Uzupełnienie ubezpieczeniowej hurtowni danych URANOS i platformy integracyjnej JAZON Grupą SKOK przez zintegrowany system informatyczny PARTENON. Rozwiązanie zapewnia kompleksowe przetwarzanie informacji techniczno-ubezpieczeniowej na wszystkich poziomach obiegu dokumentacji przy obsłudze umów ubezpieczeniowych.
Pozycja spółki ma swoje odzwierciedlenie w różnego rodzaju zestawieniach. W ubiegłym roku ATENA zajęła drugie miejsce w rankingu Teleinfo 500 w kategorii „największych dostawców rozwiązań informatycznych dla ubezpieczeń i funduszy emerytalnych". Specjalnością ATENY są kompleksowe rozwiązania IT dla sektora ubezpieczeniowo-finansowego, w tym towarzystw ubezpieczeń, pośredników ubezpieczeniowych, banków i instytucji publicznych. Zakres jej usług i produktów stworzonych pod kątem specyfiki tej branży wraz z doradztwem biznesowym jest najszerszy w kraju. Główni klienci to: Grupa Ergo Hestia, Grupa Commercial Union, Gerling, MetLife, AEGON, Allianz, SKOK oraz TAS na Ukrainie.
Źródło: Gazeta Ubezpieczeniowa
JT