Tyle skarg na ubezpieczycieli wp³ynê³o w pierwszych trzech miesi±cach 2009 roku do Rzecznika Ubezpieczonych. Liczba skarg by³a wy¿sza o 7,7 proc ni¿ w analogicznym okresie 2008 roku .
Najwiêcej klientów, bo a¿ 1770 by³o niezadowolonych z ubezpieczeñ maj±tkowych. 1313 zg³oszeñ dotyczy³o ubezpieczeñ komunikacyjnych. Najwiêksza liczba skarga wp³ynê³a na PZU (528), Wartê (150) oraz Ergo Hestiê (141). Najczêstsz± przyczyn± niezadowolenia klientów by³y: podwójne ubezpieczenie, problemy ze zwrotem niewykorzystanej czê¶ci sk³adki w nastêpstwie zbycia pojazdu oraz wysoko¶æ sk³adek. Pozosta³e 320 skarg dotyczy³o polis ¿yciowych. Najwiêcej dotyczy³o PZU ¯ycie (154), Generali ¯ycie i Amplico Life (po 17).
Rzecznik Ubezpieczonych interweniowa³ w 76 procentach przypadków. Pod wp³ywem jego interwencji w 269 sprawach nast±pi³a zmiana stanowiska na korzy¶æ skar¿±cego, a 423 zakoñczy³y siê negatywnie.
Je¿eli tendencja rosn±ca siê utrzyma zarówno Rzecznik Ubezpieczonych jak i KNF bêd± musieli interweniowaæ. Mo¿e to oznaczaæ zaostrzenie przepisów lub surowsze kary dla ubezpieczycieli nie wywi±zuj±cych siê z umów. Ostatnio KNF ukara³a grzywn± kolejne towarzystwo zwlekaj±ce z wyp³acaniem odszkodowañ. Od samych ubezpieczycieli zale¿y zadowolenie klientów. A im bardziej zadowoleni ubezpieczeni tym wiêcej zarabiaj± pieniêdzy towarzystwa.
¬ród³a: Gazeta Ubezpieczeniowa, Parkiet
JT